O Nas
„Kuźnie talentów to tajemnicze miejsca. A najbardziej tajemnicze jest w nich to, że pojawiają się bez ostrzeżenia….” - Daniel Coyle
„Kuźnia Talentów” Centrum Kreatywnego Rozwoju Dzieci i Młodzieży powstała z myślą o dzieciach w wieku 3-13 lat oraz ich rodzicach, w celu stworzenia jak najlepszego środowiska do rozwoju licznych talentów i zainteresowań podopiecznych.
Bardzo zależy nam, aby nasza działalność kojarzyła się wszystkim z przyjazną atmosferą, aby zajęcia nigdy nie były przypadkowe, ale dobrze zaplanowane, bogate w informacje, wręcz „elektryzujące”, intensywne, wymagające i niezwykłe.
„Każda wielka i imponująca chwila w dziejach świata jest triumfem czyjegoś zapału.” – Ralph Waldo Emerson
Dokładamy wszelkich starań, aby oferowane przez nas zajęcia pozalekcyjne odbywały się w lokalizacji dogodnej dla ucznia i dla rodzica, jak najbliżej miejsca zamieszkania.
W roku szkolnym 2014/2015 nasze zajęcia odbywały się w następujących placówkach:
- SP 7 w Białymstoku
- SP 50 w Białymstoku
- SP 37 w Białymstoku
- ZS nr 2 w Białymstoku
- SP 11 w Białymstoku
- SP w Choroszczy
- Przedszkole Niepubliczne Nr 6 w Białymstoku
„Nauka to nie wypełnianie wiadra, to rozpalanie ognia.” – W. B. Yeats
Korzystając z własnych doświadczeń oraz innych kuźni talentów, z którymi udało nam się spotkać w trakcie wieloletniej pracy w zawodzie oraz podczas zorganizowanych wyjazdów wakacyjnych, zatrudniamy profesjonalną kadrę nauczycieli-pasjonatów oraz stosujemy wyłącznie sprawdzone, efektywne metody nauczania, w grupach do 15 osób.
„Dziecięce kroczki to królewska droga do umiejętności.” – Daniel Coyle
Natural First Steps® (www.n1s.pl) jest metodą, która powstała w wyniku podjętych prac, zajęć doświadczalnych, przeprowadzonych analiz oczekiwanych i otrzymanych efektów jak i niezbędnych korekt. Jest dobrze sprawdzoną, rewelacyjną metodą nauczania języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. Nawiązuje ona do naturalnego w tym wieku sposobu nabywania sprawności - w czasie ruchu, zabawy i pracy.
„Nabierzesz mądrości dzięki swoim błędom” – niemieckie przysłowie.
Naturalność stosowanych przez nas metod polega na wykorzystaniu intuicyjnych mechanizmów uczenia się występujących w bardzo młodym wieku. Do pracy metodą N1S® (NFS®) lektorzy wybierani są zarówno pod względem kwalifikacji jak i cech osobowości.
„Nauczyciel ma wieczny wpływ na ucznia – nigdy nie jest w stanie określić, gdzie kończy się
jego rola.” – Henry Brooks Adams
Spotkanie dziecka z nauczycielem podczas zajęć nie stwarza wrażenia lekcji, znanej z tradycyjnej szkoły. Prowadzący zajęcia, niejako przewodnik, prowadzi uczniów przez różne prace i zabawy posługując się wyłącznie językiem angielskim.
„Spróbuj ponownie. Popełnij błąd. Popełnij go jeszcze lepiej.” - Samuel Beckett
Tempo każdego spotkania z dziećmi jest dość dynamiczne i angażuje do pracy wszystkich uczniów.
Dodatkową pomocą przeznaczoną do pracy z dziećmi w domu jest dołączona do każdego kursu płyta, zawierająca piosenki i słownictwo z lekcji, a także na bieżąco przekazywana rodzicom pisemna informacja o treści lekcji.
„Zawsze uważałem, że – wyłączając głupców – ludzie nie różnią się od siebie zbytnio
rozumem, a jedynie zapałem i ciężką pracą.” – Karol Darwin
W okresie wdrażania metody N1S® oraz po wprowadzeniu jej do ogólnego użytku, rodzice i lektorzy często wymieniali w ankietach ewaluacyjnych następujące zachowania i osiągnięcia dzieci:
• tęsknią za zajęciami,
• bawią się używając języka obcego, zarówno w trakcie zajęć, jak i poza nimi,
• przeżywają razem z rodzicami satysfakcję ze swoich umiejętności,
• cieszą się uznaniem w gronie kolegów,
• posiadają doskonały start w szkole, gdyż rozpoczynają edukację lingwistyczną rozumiejąc
nauczyciela,
• dają sobie świetnie radę z nauką języka obcego na dalszych etapach edukacji,
• uzyskują pozytywne nastawienie do nauki języka i wiarę we własne możliwości,
• nie doświadczają lęku w związku z nowym, niezrozumiałym słownictwem (dzieci uczone metodą
N1S traktują nieznane pojęcia w języku angielskim podobnie jak w języku polskim).
• opanowują „bez nauki” w ciągu roku szkolnego (8-8,5 miesiąca) średnio około 300 (często ok. 400)
pojęć oraz wiele zazwyczaj stosowanych poleceń.
„Czasami masz ochotę rzucić grę na gitarze i zaczynasz ją nienawidzić. Ale jeśli wytrwasz – Twój wysiłek zostanie nagrodzony.” Jimi Hendrix
W celu dostosowania lokalizacji zajęć do Państwa potrzeb serdecznie prosimy rodziców o wypełnienie formularza rejestracyjnego zamieszczonego w zakładce "Zapisy" z uwzględnieniem preferowanego osiedla lub dzielnicy. Skontaktujemy się z Państwem drogą mailową lub telefoniczną w ciągu siedmiu dni od daty zgłoszenia.
Gorąco prosimy również o poinformowanie o naszej działalności swoich znajomych, dzięki czemu zwiększą Państwo szanse na zebranie grupy w wybranej przez siebie lokalizacji.
Serdecznie dziękujemy i zapraszamy do współpracy:-)
„Nauczyciel to ktoś, kto czyni siebie stopniowo niepotrzebnym.” Thomas Carruthers